Tuesday, 11 May 2010

-A note for all-

a simple update. simple but not yet sweet eh, sarah hani.

okay masa yang ditunggu-tunggu telah tiba. or akan tiba or any way you want to acknowledge it.
my Alevel Final is here baby. so, this is serious talk. no more i want to deactivate myself from blogging, yet i kept posting crap. yeah, crap. EXAM MODE IS ON.

13th May to 29th June
a month over KOT.


Alert: The next hunded words will be written in Bahasa Malaysia dan English yang berbaur keihklasan dari hati Intan Nur Hadilah bt Purdiono, INH :)

Kehadapan sesiapa yang pernah berinteraksi dgn INH sama ada melalui dunia realiti, dunia maya, atau pun dunia imaginasi, i would like to apologize for anything and everything. i meant anything that i accidentally or purposely that might hurt any of your feeling internally or externally. or dengan kata ringkas, apa-apa je lah;

segala terkasar bahasa
sarcastic yang terlampau
kata-kata yang disalah erti
kritikan yang menguris hati
gossip gossip yang tidak tahu level kebenaran nya
judgement with no strong basis
status atau comment Facebook yang mengecilkn hati
hutang material atau budi yang tidak sengaja atau sengaja
annoyed face expression
unnecessary ignorance
stupid or lame joke which is seriously NOT funny
over emotion cursing words
fake hope or promises
unreturned love (HAHA. okay ini tidak perlu)
and last but not least your precious time of reading this
:)

ini tidak bermksud yang bila exam or raya je nak apologizing, cuma lets just say, waktu yang paling afdal and crucial. and to A-level RANGERS of INTEC especially IMU rangers, wishing you all the best. May He helps us all way trough until the end, okay itu je kot. take care bloggie<3


Alhamdullilah, i passed my IMU placement. thankful :)
but the journey doesnt stop here.

Friday, 7 May 2010

greetings from benua yang berbeza

okayy me back :D life has been pretty normal since classes start aftr mid sem break..every eve now..mcm merajinkn diri utk jog..at least nk ada stamina :) n few ptg dh start main bball..n kdg2 football..talking bout dat..kwn2 ada suruh tryout for the MASCA tinggy..mcm sports day for msian studnts here...n mcm each negeri hntar wakil r..n im in new south wales state :) bt yea..me not goin..cz classes aftr winter break wil start by then..*if i got chosen :)*
n yea..bru2 ni ada auction night..basicly..hot ppl..or mayb just anyone..yg brave enough to 'sell' themselves participated..d mney raised was for charity.."preparing birth kits to be send to a vietnam hospis"..so,yea...us,5girls..went for d event..to just look n see how d whole auction thing went..ouh wow..it was super cool tho..its like..ppl bidding for you..n by then u would know..who's the hot stuff that evry1 bids for...ada a girl ni..herself standing infrnt..raised bout aud320..gila kn :D so,org yg 'beli' tu..can mcm 'own' the girl for a nyte..n dats wut d other participants r for..mcm dey r selling themselves for charity :)
so,tday punya post..actually inspired by two pak guards kat train station..nk cerita detail here..mcm sgt leceh..n sgt complicated..cz byk monolog dlmn happened...
but basicly......
:)
last tues..i was lucky.started since d morn..ran to d hospital for waking up late..n arrived safely,on time..then,sent my camera for repair at toongabie *1hour train ride*..apparently d nearest authorised place to my uni..so,otw back..singgah campbelltown jap..nk mkn piza lg..haha :D den dh beli dh..chic&vege..enak uh! serious :D so,nk beli r..se-batang chic shish..aud2.8..den my day got luckier..mamat jual tu..mcm ckp "okay..i'll give you both..one free" yay!:D thankyouthankyou ;) so,headed back to d station..nk try balik d uni station without buying a new ticket..so,mcm..kira ceroboh r.tried my luck again..inserted a ticket yg lama..haha.tgk2 boleh :D tp..tiba2 nmpk 2 guards..coming by..igt nk arrest..serious..takut&cuak gila..mcm urghh..heh..bt end up..back to uni.safely :D alhamdulillah =)


sarah hani signing off.wishing all the best of life..
greetings from benua yg berbeza :)
n

Wednesday, 5 May 2010

Sometimes

sometimes we forget.

we forget to appreciate things that are in front of us. not until they were gone. we are to busy looking for something we dont have.

and you. you disappointed me.
you were busy looking for your self, you said. but you forget without her at the first place. you will never ever be HERE.
you were busy looking for your true love,a partner of your life. but you forgot that you have hers since the day you were born.

kenapa hati kawan lain reti nak jaga, tapi hati mak sendiri susah sangat?

you were lucky enough. i feel the pain. i watched the tears.
and you? busy looking for the WHY answer. too busy being dramatic. too busy for yourself.
everybody made mistake. stop blaming people. and take your own responsibility of it.
im still searching for myself as well,but at least i know my limit.


"berapa banyak pun harta kita ada, kain kapan je benda yang paling mahal kte boleh beli tuk parents kte bila meninggal, canggih mana pun phone kita, tak kan dapat dengar suara dorang sampai bila-bila"

Friday, 30 April 2010

IMU interview

dear IMU RANGERS! :D

ohh yes, im gonna blog about my IMU interview in the schematic way. sangat skema.

1st
usually in this first part, the first ever question is describe yourself. standard lah kan. tk kan nak expect tetiba nak tanya soalan heavy. its a way to actually get rid of the nervous breakdown. chit-chat.casual talk. ckp psl character, hobby. BUT, yer ada but di di situ, this is the part where there actually get to know deeper bout yourself. and in my case, this is the part where they really provoke me based on what i said ==' [new emoticon sarah created for this blog. kan sarah? :p ]

i said i was friendly. they asked fr prove. then, next characteristic: high level of curiosity was suddenly came out of no where. and they asked me to prove it. OMG. tolong lah percaya je. sudah. pandang kiri kanan atas bawah gak lah nak cari bukti curiousity ni.

>They asked me my hobby. i actually said, surfing the net. updating stuff with my long-distance friends tru FB! see siapa ckp, FB buang masa. people,optimitic? :p obviously thats not it, when i surf the net. i'll also read latest news around the world from Yahoo. ohh yes i 'do'. pandai-pandai lah cover.

2nd
dah nama pun interview fr medicine. tipu lah if tkde soalan.
>why do you want to be a doctor?
and you are so NOT going to answer, because i think stethoscope are cool.
ok fine, maybe its true. but please, not NOW.


so this is the part where they ask more bout the so-called passion. people always said, just be urself. jawab je dari hati. honesty is the best policy. bla,bla. but my advice, just prepare your answer for this. honest ke tak, up to you :) AND if you are 'lucky' enough, they'll ask you more about IMU and others medical related question. sebagai contoh

why IMU? this is the part where your honesty is not the best policy. i choose IMU because its been stated in my scholarship agreement. duhh, what else? ok its a NO answer. or you can kiss them goodbye. antara jawapan yg menyedapkan hati, IMU has more than 26 partner medical school etc. zZZZzzzzzZz. ok NEXT!

3rd
okay this is the BEST part. you'll be given a situation. like mine, it was something like;

i applied for a medical school. but didnt get it. my family and i had planned this one month trip overseas fr my sister wedding. everything has been prepared. BUT the day my flight is, i received a call from my medical school for a course enrollment. should i proceed with my trip or attend the course?

yes i know. for those yg berjaya baca till this part would react.
"DUHHH, the attend the enrollment,of course. OMG what type of question is this =='"
its not as easy as that. they'll provoke you. i said the i'll attend the course and explained to my sister. im sure she'll understand. come on, if family sendiri tak faham. sila buat DNA test.

they provoked,
"you know that you're going to be her bridemaid. and this is the time where she's been dreaming for a loooooooong loooooong time. *yes, dorang actually make this 'long' sounds like since zaman batu lama nya* there will be family gathering,photos. dont you think you are selfish?"


okayy dah lah. the rest, dah malas nak tulis. penat. so last words, did my interview. and hope for the best result. amin.

i want and i need to be in IMU.

Monday, 26 April 2010

kisah padang pasir

haha.it has been so long since sarah hani post smething..n yupp.for sure,sarah hani and intan nur hadilah tidak gaduh..haha.*ada ke smpai org igt cmtu* :D nway..thnx intan..for d last post.commission bahagi dua eh,babe? :P

believe it or not..b4 i type off dis post..aku sbnrnya dh buat a list..nk ckp apa.haha.extremely busy huh,sarah hani? haha..not bcz of dat..just smetymes..SERIOUSLY..kalau dh plan sgt pun nk blog..mesti mcm x ter-blog..nway..move on to my actual post :)

life updates dulu yea:

weather sini makin sejuk.sarah hani x tahan sejuk.so,mkn perlu byk.lalu sarah hani tambah berat bdn.kata org,i look okay je..bt yea..self-concious..buat aku jog every eve.ok not jog.run.serious..cz mghrib msuk by 5.20pm..so,if kuar by 5pm..pusing route lari tu..b4 5.20pm..mmg smpat smpai rumah r..helma jadi buddy lari now..dia sorng je..yg mcm xmlas nk kuar umah ptg2..yg lain..smua nk rehat..lg2 aftr clas ptg kn :) oh sarah hani juga dh pndai makan choc.byk2 choc..kalau sapa kenal aku..choc,icecrm,cake..ada bnda2 yg aku x telan sgt kat mas..mcm x enak..bt yea.dtg sini..bnda2 tu..mcm selalu on promotion.serious mcm selalu..so,chocs r jd snack :) oh b4 dis juga..mcm catu duit r..cz d fact is..sarah hani x cukup duit ;D bt catuan itu akn berakhir soon :)) *duit x bank in lagi..bt sarah hani dh start buat list apa brg2 yg nk beli.haha*

so,updates on study:

zZZzzz..boring.*dull-ness effects* apa korng nk tau pasal medic study? okay..setakat ni.xde r smpai mcm org slalu ckp..yg xde life..angkat buku2 berat..xde r..cz sarah hani.buku2 smua dlm bilik.jrg g lib pun..n if xde life tu..hm,mcm x benar kot..cz smlm bru 11budak medic..pergi tgk movie d pekan kami.haha..bt yg best nya.kteorg byr *dlm cnversion x3* rm180 in total nk tgk cter date night.haha.mcm budus..oleh itu,sapa nk dtg lawat aku here..be prepared...'for not to convert d currency'..nnt air kosong pun korng x nk minum.haha.i maybe have move on that phase of conversion..bt smetimes..saja je nk cnvert..buar rasa sikit duit tu mngalir keluar.haha..

holidays?:

okayy..setakat 18feb2010..dh ada 2 cuti pjg here..satu yg easter break..satu lg mid sem break *currently*.easter break..was pretty boring tho.cz kteorg ni hdup on campus kan..so,mcm rasa asrama r..kalau cuti semggu,bt x balik rumah..mcm budus je tgk campus ksong.heh.bunyi burung berkicauan pun dh kira sgt indah time tu *okayy.exxagerate.heh* nway, time easter break.bdk laki..g road trip dgn brothers.so,itu antara punca kami be5, the girls, xtau nk buat apa..syukur gak..ecah,nadiah,akmal came down ke uws..dr adelaide,unsw,newie respectively..utk gembirakn kteorg :D so,v had picnic! bake cakes,masak pancakes,buat roti sardin..pergi lake tepi med building..mkn2..catch up dgn life *more to current gossips r* hah.ohh.i brought along a frisbee..dpt free aritu..so,igt nk main r..ala2 western style konon..lepas picnic..main frisbee..konon.haha..bt end up...BALING SELIPAR..gak yg plg best :D lompat2 sini sana..oh seronok..pastu a day b4 picnic..kteorg yg be5 yg tggl kat uws ni..g factory outlet kat homebush..oh.*satu lagi life update: sarah hani pantang tgk brg2 on sale kat sini..cz sarah hani apprecites mark down prices now.haha.ini juga boleh jadi punca sarah hani cepat habis duit =='* okayy.so time d DFO tu..5 of us mcm berpecah.serioous..i felt adrenaline rush in my self..mcm excted n jakun maybe? dkat tmpt tu.mcm byk bnda murh.byk kedai2 famous..google r sendiri eh..if nk tau apa sarah hani rasa berada di direct factory outlet,homebush :)

okayy.mid sem break pula..almost 5days trip ini..xleh nk di cver dlm a blog post r..nk di-updatekn details kat intan pun..x smpai half lg..byk terjdi..basicly,v went to newcastle..lawat rkn2 kami yg ada d sana..almost 10tylorians gak d sana..attraction dere would be: sandboarding kat sand dune, laut dia lawa okayyy..huuu,d uni it self :) so,v did all that dkat newie..lumix *camera tajaan utk record hidup sarah hani d negara org* mcm sakit time pergi sand dune :( so,now..tgh tggu warranty di bwa dr mas :) aftr 3nights d newie..v headed back to sydney.naik train je..4jam.haha.at d city..jmpa nadiah pula..round unsw.n makan mknn yg bagi sarah hani superb sedap.bau pun sedap.pehh.mkn nasi n lauk..indon style.tp serious sedap.nama kedai: pondok buyong.harga: berpatutan.haha!:D so,lpas dh mkn tu..jln g unsw..round uni campus..wow..unsw hebat wei..serious.kalau seseorg itu dpt pergi unsw.jgn r tolak :) personally,*utk seorg bdk medic..yg pernh apply utk msuk.bt kena reject ikut projected marks je..haha.* mmg hebat r uni tu..top-class if belajar medic there.mgkn utk bdk course lain..sng sikit kot nk msuk unsw..i dont know :) aftr dah pusing unsw..kteorg ni..mcm xnk balik uws lg..so,igt nk lepak city lg r.minum coffee ke..haha..psuing2 cri cafe..mcm xde pulak..so,crash 7-11 je..beli air,junks..pergi r kat park..main 1word each..if kalah.kena true/dare..haha:D den b4 beredar pulang uws.kami dh siap plan utk winter break pula :D


*n sapa2 yg nk tau dgn lebih lnjut..tonton r pictures yg d post d fb sarah hani eh..n if ur not my fren in fb..add r..n i'll approve.sooner or later.haha.*


eh asal..holiday post lagi pjg den study updates..oh well..stdrd r kan :D


kepada INTAN NUR HADILAH,NURUL NADIA, MOHAMAD AZRI:

semoga berjaya korng.dgn finals yg akan datang.im sure.korng dh prepared..tggu nk tgk paper exam je.haha.nway,all d best again.never stop trying till d examiner says "stop" :)

ber- usaha-lah anda semua..semoga Allah membalas usaha anda dgn kejayaan yg setimpal :)


budak western sydney signing off

n



Saturday, 24 April 2010

Live Life, Live Libresse ?

I'm bored. so here the lamest post.

Libresse? never heard of it? ohh jgn risau. anda tidak lagi di-considered lame.
cause i never heard of it too untill i saw this on FB! :D




masa first time video ni keluar home FB, i was like, ohh wow,yuna masuk dlm iklan.
first yuna's advertisement. iklan apa? ohh wow,iklan pad. time tu mcm dh funny skit.
brand apa? ohh Libresse. Lib- what? Libresse lah. ohh okayyy. brand baru kot.
so for girls out there, tidak perlu risau lagi. kini Libresse ada.

Libresse kemas selesa, serapan sempurna.
HAHA. okay thats not from me. thats the trademark


Anway, thats not the main point kenapa aku post benda ni. sebab tk dpt extra income pun tau.
Libresse did not and will not pay me for any promotion on their new brand either on black and white writing or mouth-to mouth promotion. just that, all this jarang nak tgk Yuna beside singing. so its like watching the other side of her. like :)


AND even the main site is quite different from the other. menarik in a way. so, if bosan. dah stalk orang kat fb pun dah bosan. ym pun tkde orang nak chat, you can kill time here. adibah noor pun ada. haha.



OMG what am i doing (!) Nampak sangat dah bosan tahap extreme.
dah dah, nak habis kan Unit 6 Bio.

Sunday, 18 April 2010

this is not a story

*bunyi cengkerik*

OMG. gila lama tak update. sangat-sangat lama.as far as i remember, if usha blog orang lain tk pernah lagi lah reach, "unreasonable relationship - 1 week ago"


tapi this time dah sampai 2 weeks ago.
to SARAH : wehh, APA CER? kan dah terkeluar ayat boyan ni. haha


tak lah, aku and sarah still kawan baik. mana ada gaduh.
or maybe padahal takde sesiapa pun kisah pasal kau tak update tau intan. so please, stop writing crap. crap crap crap. life is currently BORING. with all the studies, so currently me,intan nur hadilah has nothing interesting to write bout, UNLESS you, yes you are so freaking interested to read bout my studies yang nak dekat FINAL EXAM. so paling tak, akan baca :

"OMG, final nak dekat. i need to study but........ etc etc etc"

on the other hand, SARAH HANI is enjoying her days in sydney. pergi sana, pergi sini. but still, she's tooooooooo lazzzzzzyyyyyy to update stuff. i miss her damn much. when she's round no matter how bad my day was, she never failed to make me feel better. december macam lama lagi. tak nak wish december cepat lah tiba, sebab if december nak dekat means kena pass trough final exam dgn interview dulu.

suddenly nak dekat final exam, sometimes i feel sudden stupidity hits me * even though this doesn't make sense. tapi tapi... suddenly macam banyak gila benda tak tahu. careless mistake here and there. especially math :(mcm nak dekat exam lagi banyak benda tak tahu. sometimes, MALAS pun ada. adakah ini simptom normal orang yang nak dekat final exam? or is this some kind of theory utk sedap kan hati and bujet optimistic. okay fine.

im NOT looking forward for :

IMU INTERVIEW, 27th April 2010 (Tuesday)
but somehow, wish me luck :)

okay sarah hani, your turn.
Related Posts with Thumbnails