Thursday 10 March 2016

#49daystoFinalExam

10th March 2016


Kau claim dengan Tuhan,

Tapi aku dah selalu je study,
Tapi aku jarang gila ponteng tutorial,
Tapi aku rajin je study group,
Tapi aku dah buat banyak benda,
Tapi kenapa aku?

Kenapa aku?

Kenapa tak orang lain.
Kenapa tak orang lain yang study pun entah bila.
Kenapa tak orang lain yang tak kisah pun pasal exam.
Kenapa tak orang yang selalu ponteng kelas.

Kenapa eh? Kenapa?


Kau claim kenapa dalam banyak banyak orang Dia pilih kau.

Tapi kau lupa,
Pernah tak sekali dalam hidup kau pertikaikan nikmat yang kau dapat?
Makan minum tak pernah kurang.
Sempurna anggota badan,
Mak, ayah, rumah, duit.

Pernah ke kau claim kenapa dalam banyak banyak manusia Tuhan nak bagi kau.
Layak ke nak claim segala "effort" yang kau bagi dengan nikmat yang seribu lagi banyak Tuhan dah beri.

Malu nya.
Ya Rabb, maafkan diri yang hina, terlalu sombong dan selalu alpa
Lupa akan realiti nya rezeki Allah bukan lah pada "effort" fizikal semata-mata. 
Mungkin terlalu lama hilang pergantungan pada Nya
Sebab tu Allah rindu.


Wahai diri
Pujuk lah hati.
Its okay. Its alright.
Allah tahu.


Intan Nur Hadilah, hang in there.
Allah tahu struggles kau.
Dia kan tengok usaha?

:)

No comments:

Related Posts with Thumbnails