Monday 14 October 2013

Sabr.

intan nur hadilah


Sesungguh nya manusia itu banyak ragam nya.
Kadang- kadang ada yang kita suka, ada yang kita tak suka. 
Ada yang kita rasa pelik, ada yang kita tak faham lansung pun ada.
Worry not, memahami semua manusia bukan lah kerja kita pun pada asal nya.
Anggap je lah 'All emotions are unique.'


Akan ada satu fasa dalam hidup, di mana kadang-kadang kita tak boleh pilih dengan siapa kita nak bersama.
Setiap hari, setiap masa, untuk setiap yang terjadi dalam kehidupan seharian.
You see that's the challenge in life, and that's also the beauty of it.
Oh well, its depends on how you want to see and define it.


Kau belajar banyak benda baru.
Kind hearted people teach you kindness.
Loud and cheerful people teach you happy vibes.
Hard working people teach you motivation.
Annoying people teach you patience.

dan seantara dengan nya. 


People change, almost most of the times. Better or worse, depends?
Sometimes it is part of the adaptation. Sometimes because they wanted to. Sometimes because of the ignorance. Or sometimes.....I dont know.

And I know there's some part of me had changed recently. 
Aku tak biasa 'melawan'. Kalau aku marah aku senyap. Aku biar.
You know those moments where sometimes your anger turn into tears?
Mereka yang rapat tau, kalau aku marah aku memang tak boleh pandang that person in the eyes sampai hati aku reda. 
Lepas tu kalau perlu cakap, cakap.



Aku boleh berbalas kata
kalau itu yang buat hati aku puas.
Tapi aku pilih utk diam,
sebab aku tahu kepuasan itu hanya sementara.
Jadi buat apa nak sia-sia?


Some things are better left unsaid.
Don’t they?
Yang pegang hati kau bukan manusia tapi Tuhan.


" If people display bad character towards us, it should not make us drop our good character as a result." - Mufti Ismael Menk


Come on Intan Nur Hadilah, you know better. *monolog*
xxx
Related Posts with Thumbnails